Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El cicle “La Cervera de futur” s’inaugura amb una taula rodona centrada en l’urbanisme inclusiu

Experts i ciutadania comparteixen reflexions per repensar el futur urbà de Cervera des d’una mirada inclusiva. La jornada va posar el focus en la participació, la cohesió social i la perspectiva de gènere en el disseny de ciutat.

DISSABTE 11 ABRIL 2026

Prop de mig centenar de persones van omplir dissabte la sala d’actes de la Paeria en la primera sessió del cicle “La Cervera de futur”, una iniciativa del Mil·lenari que obre el debat sobre el model de ciutat dels propers anys, amb l’urbanisme, la cohesió social i la participació ciutadana com a eixos centrals.

La sessió, que va tenir lloc el dissabte 11 d’abril, amb el títol “Cervera activa: ciutadania i urbanisme”, va situar l’urbanisme al centre del debat com a eina per reforçar la cohesió social, promoure la participació ciutadana i avançar cap a una ciutat més accessible, funcional i inclusiva.

Durant la taula rodona es van abordar aspectes clau com la planificació urbana orientada a millorar la qualitat de vida, la garantia d’igualtat d’oportunitats i d’accés als recursos bàsics, així com el paper actiu de la ciutadania en la presa de decisions. També es va posar èmfasi en la incorporació de la perspectiva de gènere com a element essencial per construir un model urbà més equitatiu i adaptat a la diversitat de necessitats.

L’acte va ser presentat per Dolors Elias i M. Teresa Pintó, directores del cicle i membres de la comissió del Mil·lenari, i moderat pel periodista, filòsof i escriptor Josep Ramoneda.

La sessió va comptar amb la participació d’experts en urbanisme i territori. Francesc Muñoz, doctor en geografia i professor universitari, va aportar la seva visió sobre la planificació urbana i la gestió del paisatge. L’arquitecta urbanista Mònica Beguer va oferir una mirada des de la pràctica professional, mentre que l’arquitecte cerverí Josep Esteve va contribuir amb una perspectiva arrelada al territori i a l’experiència en rehabilitació patrimonial.

La jornada es va completar amb un espai de reflexió participativa amb intervencions de representants del teixit associatiu i especialistes locals, que van enriquir el debat amb diferents punts de vista i experiències.

El cicle continuarà el dissabte 9 de maig amb una nova sessió, “Cervera ecosostenible: ecologia, medi ambient i geografia”, que posarà el focus en els reptes ambientals i el futur sostenible del municipi.