Cervera s’emociona amb l’estrena de la seva primera sèrie feta pels veïns
La Paeria de Cervera va viure una vetllada plena d’emoció i orgull col·lectiu amb l’estrena presencial dels dos capítols inicials de “La Mar d’històries”, la primera sèrie cerverina creada pels mateixos veïns i veïnes de la ciutat.
DILLUNS 27 ABRIL 2026
Prop d’un centenar de persones es van aplegar a la Paeria per viure una experiència singular: veure reflectida la seva pròpia història, explicada des de dins. Amb un format de deu capítols, la sèrie proposa redescobrir el passat de Cervera des d’una mirada participativa, en el marc del Mil·lenari de la ciutat.
L’estrena presencial va incloure la projecció dels dos primers episodis, “El Port de Mar” i “El Poll del Cel”, que van captivar el públic assistent per la seva sensibilitat i capacitat d’evocar la memòria compartida. La resposta no es va fer esperar: aplaudiments, agraïments i emoció continguda entre els assistents, que van reconèixer la importància de preservar la història local.
L’acte va comptar amb la participació del paer en cap, Jan Pomés, i dels regidors Ramon Augé, Antonio Delgado i Judith Guim. Va arrencar amb la presentació d’Anna Llort, comissària del Mil·lenari de Cervera, que va emmarcar aquesta proposta dins l’eix “Mil·lenari en escena”, dedicat a les arts escèniques, musicals i audiovisuals. Per escalfar motors, es va projectar una peça promocional de la sèrie que combina il·lustracions i fotografies animades amb intel·ligència artificial, oferint una nova manera d’apropar-se al patrimoni visual de la ciutat.
Abans de la projecció, la directora del projecte, Teresa Pintó, i el responsable de la documentació, Ramon Razquin, van compartir amb el públic el procés creatiu i l’evolució de la idea inicial fins al resultat final. Per la seva banda, Brooke Mrad, de Loud Europe, va explicar com les noves tecnologies han permès transformar la documentació històrica en un relat visual més viu i atractiu.
“La Mar d’històries” és un homenatge a la identitat cerverina i una invitació a mirar el passat amb ulls nous. La sèrie s’emetrà cada dimarts a Lleida TV i també es podrà seguir a través de les xarxes socials (YouTube, Instagram i Facebook), així com als webs cervera.cat i millenari.cervera.cat, fins al proper 30 de juny.